Wednesday 3 June 2009

Hujah

Malam tadi saya berkesempatan menonton Hujah di TV9. Sebenarnya lebih teruja minggu lepas mahu menonton rancangan yang sama kerana panelis nya lebih menarik ( sepatutnya), tapi apa punya 'tur...' ( pinjam TT punya phrase") ada pulak yang tak datang.

Apapun jadi lah dengan rancangan malam tadi. Tetapi, alahai...... kesian mereka yang memilih salah seorang dari ahli panel tu menjadi wakil mereka.... Langsung tiada wibawa.. Tak buat homework ke hapa. Hujahnya tak ilmiah langsung...Kang kung habis. Banyak beremosi ... Mmmm .Tak match langsung dengan ahli panel yang lagi satu. ( Okay, saya tidak mahu mengulas isu yang dibincangkan, cukuple apa yang mereka telah katakan.)

Cuma , saya rasa agak terkilan , ini kah mentaliti YB-YB yang kita ada. Hampeh. Kalau sudah tahu nak cakap depan public ( eh live tau .... yang tonton rancangan ni bukan orang-orang yang gebang kat kedai kopi, tetapi rancangan berat macam ni mestilah orang yang suka pada isu yang serius, ingat penonton punya mentaliti macam 50 tahun dulu lagi ke ?) makanya buatlah homework sikit, buat preparation. Ini tidak. Lain yang ditanya ,lain pulak yang dijawabnya.Kalau ikut skema memeriksa kertas peperiksaan, off tangent ni, atau pun banyak irrelevancies. Pengantara pun nampaknya menyoal macam cuba nak cover supaya jangan bagi malu aje

Eh,eh,eh... cobaan..... nasible orang-orang kat kawasan.......... Kesiannnn...

No comments: