Thursday 5 March 2009

Ka-Boom !!


Huh ! Akhirnya ia meletup. Eh, bukan kita yang letupkan tau , kita tak pakai C4 pun. Cuma apabila dah lama sangat disimpan, ia pastinya meletup. Pakar peletup yang 2 orang tu yang meletupkannya. Dia siap cari bahan peletup lagi, korek sana, korek sini dan akhirnya cukup bahan , meletup lah dia. Rahsia sudah pecahlah. Siapa suruh curi tulang dah Kantoi!

Bahan letupan terdiri dari BRM (Cari sendiri it stands for what) , Fail Jadual Waktu, Fail JKKS dan beberapa fail lagi .Canggih giler punya bahan letupan, C4 pun kalah.. Itula.. siapa suruh sorok.

Tak tahulah macamana nanti , bila kawan kita tu pulang dari 'tour de kenyalang' nya, mendapat tahu letupan sudahpun berlaku dan menunggu pakar forensik pulak untuk buat post mortem. Pengsan ke tidak?

Cakap fasal post mortem ni yang buat kita seriau ni. Kesan besarnya memangle kena atas kawan yang pergi ' tour de kenyalang', tapi pada masa yang sama kita subordinates ni yang terpaksa menanggung akibat....

Kesian mereka yang telah berpenat lelah, bersusah payah, bersengkang mata ,siang dan malam menyediakan fail masing-masing lengkap dan hampir lengkap, tetapi dek kerana beberapa titik nila dah rosak susu sebelanga.

Kepada mereka yang terlibat, jadikan ini suatu iktibar, ada rahmah nya. Kalau sebelum ini memang bersikap acuh tak acuh walaupun dah jenuh disuruh tapi buat tak endah aje. Huh! apa lagi selesaikan segera semua yang perlu diselesaikan. Paradigm shift ye...

Kepada yang sentiasa bersedia perhebatkan dan kemaskini (termasuk le yours truly he..he...he.. yang masih ada banyak tak siap.. ) sebab lepas ni dalam jangka waktu terdekat , rasanya lebih ramai pakar peletup akan datang mencari bahan -bahan untuk dijadikan bahan letupan.
Eeeeee seram le jangan jadi macam Altantuya udah le...... nak tahu cerita pasal Altantuya boleh klik di sini ( Ini dah lari tajuk ni.... tapi interesting tak caya baca )

No comments: