Friday 21 August 2009

Ahlan Wa Sahlan Ramadhan Kareem

To all out there ;




Selamat Menjalani ibadat Ramadhan dengan penuh kyusu' dan semoga mendapat keredhaan Allah dalam apa sahaja yang kita lakukan.
Ameen.

3 comments:

IMANSHAH said...

“ (Masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan Ramadan yang padanya diturunkan al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia, dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah. Oleh itu, sesiapa dari antara kamu yang menyaksikan anak bulan Ramadan (atau mengetahuinya), maka hendaklah ia berpuasa bulan itu; dan sesiapa yang sakit atau dalam musafir maka (bolehlah ia berbuka, Kemudian wajiblah ia berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. ( Dengan ketetapan yang demikian itu ) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan, dan Ia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran. Dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa ( sebulan Ramadan ), dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat petunjuk-Nya, dan supaya kamu bersyukur ”. Al-Baqarah : 185

Anonymous said...

saya pon risau kalu2 tokleh posa abih satu ari ni...
tapi,alhamdulillah...

yg tak sonoknya,kami sekeluarga dikejutkan dgn berita kematian bapak sedara pada jam 7pg semalam-hari pertama puasa...

orangkampung said...

Alhamdulillah, sudah masuk hari ke 2, takziah buat IdzaRis79. Semoga kita mampu menjalani ibadah Ramadhan ini dengan sempurna dan mendapat Keredhaan Allah.