Monday, 27 July 2009

Pot Luck Day


Wow! Hari ni kami ber 'pot luck' lagi. Our wing prepared the desserts ( ada pelbagai.... yummy belaka ) while the northern wing prepared the main dish. Someone cooked the rice kat pantry. Jangan tak percaya. We passed the hat around last week and managed to buy ourselves a rice cooker..... big enough to cater for our family here. That is something I like about our community here which I believe hard to find anywhere else.

Macam-macammm adaaa. Dari sambal belacan, tempoyak masak dan ulam-ulaman, ke bubur jangung dan kacang campur durian. Yang menarik 'mini kek coklat' hasil Yazid si pelatih. ramai dah bertanya resepi termasuk Cik N kita. Huh! hebat jejaka ni. Masih kosong bolehlah intai-intai kalau tak segan.

Ni, fasal ada pulak orang tak sayang mulut dia. Siap tegur yours truly lagi.... personal sangat tu. Ey, ini kali kedua aku nak menyaman mulut dia. It was really unexpected. Boleh lah komen tapi berpada-pada .... Tak payah le menyebuk fasal my ' fizikal' lagi. Eeeeeee. geramnya , cili kasi taruk baru tau.

2 comments:

Citera Alam said...

Dia terlupa tentang sensitiviti orang lain . Nampaknya dia perlu masuk kelas psikologi lagi ....

ummuaimi said...

Memang pun. Tak kan tak pandai-pandai lagi.