Wednesday 21 January 2009

Macamana ni...?

Bagaimana kita menghakimi orang lain sedangkan kita sendiri tidak melakukan apa yang kita sepatutnya lakukan dan tidak tahu apa sebenarnya yang sedang berlaku.

Eh,... ini bahaya ni, Kita nampak kuman di seberang tapi gajah depan mata kabur pulak. Macamana kita menilai apa yang orang lain lakukan sedangkan pada hakikatnya, kita tidak sedarpun apa yang orang lain sudah buat. Kita masih lagi pasang angan-angan untuk mendapat sesuatu yang terbaik tetapi di atas usaha orang lain yang kita sendiri tidak hargai. Cisss!

Eh, ini sudah melampau. Tambah lagi kita dengan sewenangnya menghukum orang lain " eat salary blind '? Apa kita pun tidak buat macam itu ke? Kena muhasabah diri. Kalau orang lain makan buta, kita makan celik ye?

Tolong le ..... janganle ketam cuba hendak mengajar anaknya berjalan lurus............


Dedicated to......................

2 comments:

Citera Alam said...

Ummuaimi, saya rasa-rasa dia tahu hal itu tapi terpaksa berlakon untuk menutup segala yang negatif tentang diri sendiri . Masalah lakonannya ialah skrip yang dia gunakan tak cantik . Sebab itulah dia jadi pelakon kayu , boleh tidur masa berlakon . Krew pun boleh kata filem lakunannya confirm tak laku .

me and i said...

susah hati betul la jadi educator nowadays...ramai yang tak cukup education noh..so, mcm mana nak mengeducatekan orang lain???

Opps sorry for the 'enterprem'...assalamualaikum, sabar kak s...your experience tak le bebeza sangat dengan mine...