Sunday 18 January 2009

I love trees

Hujung minggu yang agak membosankan. Selain ke hulu dan ke hilir ,ferrying the kids, tiada banyak yang dapat membantu menggerak minda.



The Dancing Tree..... Cute kan ?

I surfed the net looking for images. Mmmmm I l0ve trees, wonderful creation definitely. Just look at them. Ada macam-macam jenis, bentuk. daunnya, buahnya, warnanya dan berbagai lagi. Imagine the world without trees...... Oxygen ?



Setiap kali melakukan perjalanan jauh pastinya akan menikmati keindahan pokok-pokok di sepanjang perjalanan dan hati bertasbih memuji kebesaran Ilahi yang menjadikan pelbagai jenis rupa bentuk pohon yang sememangnya cantik. Setiap satu punya keunikan dan kecantikan tersendiri, walaupun hanya rumput atau pohon yang menjalar.



Allah jadikan pokok berwarna hijau, kenapa ye ? Pastinya ada hikmah di sebaliknya. Chlorophyll pun hijau ye.( Kalau tidak pokok jadi warna lain pulak) Imagine chlorophyll warna coklat or merah , eeee suram dan menyakitkan mata kot ? Dan warna itulah yang menutupi muka bumi ni....... eeee.

Dan sesungguhnya hijau itu memberikan ketenangan. Sebab itu ada 'green room ' bagi mereka yang nak keluar 'on air'. Dan dalam Surah Ar Rahman hijau disebut dan merupakan satu warna di syurga. Namun ada ramai diluar sana yang amat sensitif, phobia ,pathetic dengan warna hijau. Sampai anything green must be repainted. Alamak gila la...Kena spray the trees lah nampaknya.
Mereka ni lah agak nya orang yang suka melanggar sunatullah. Kalau hijau tu tidak bagus, masakan Allah jadikan pokok-pokok di bumi ni berwarna hijau .............. nanti ada yang kata langit warna biru tu...... Betul... tapi reflectionnya di laut bewarna hijau juga.....

The conclusion is ,..........

No comments: