Thursday, 3 December 2009

Ujian Lagi

Allahuakbar!!

Non est vivere sed valere vita est - Life is more than just being alive!

Aduhai! Ujian melanda ku lagi. In the midst of everything , when I need the car most, when my other half is not here (for days ) , when I have to do all by myself ......... daku diuji dengan ini. Pasrah dan redho Ya Allah!

Oh! I wasn't my normal self. I was calm, alright. Tak melenting pun.. Alhamdulillah. Berkat apa yang ku buat akhir-akhir ni kot.

Alahai lori kau datang dengan tiba-tiba menghentam ku dari belakang. Brake tak makan le pulak. Nasib le ada tayar spare kat belakang tu , kalau tidak mahu rapat kot. Janji Allah tu tiada siapa yang dapat menduga. Kalaulah sebelumnya berhenti saja di destinasi sebelumnya, mungkinkah tiada apa yang berlaku? Oh! sudah ditakdirkan.

Alhamdulillah no injuries but kereta ku perlu dibaiki le . Alahai. Nasib le masih lagi boleh digunakan buat sementara waktu.

Macam-macam ujian ni.




6 comments:

ME, UNVEILED said...

oh my..everything okay? teruk tak? dengan lori lak tu...you must be traumatised..kesiannnnn..moga2 everything is okay by now..ada hikmahnya tu..tukar, tukar, tukar

Che' Pit said...

kesian nye..
sabar lah yer..
setiap berlaku ada hikmah nyer..

captain viking said...

kat mana accident tu? thank god u x pape.. teruk ke damage? how r u now?

ummuaimi said...

Alhamdulillah.Everything. ok.thanks ev one for the concern. Ujian kecik je tu. Ada hikmah insyaallah.

gerabak burok said...

baguslah demo fikir ada ujian Allah. sesetengah orang tu menyalahkan takdir saja. Semuga diberi ganjaran olehanya. Takbirrrrr

clifford said...

accident ke??? kesian UR KEMBARA !!!! hehehehe