Wednesday 2 December 2009

Dah Disember Dah!!

Aduhai!! it's already December. Mak oii!! Begitu cepat masa berlalu. Soon 2010 pulak. Before that 1430Hijrah akan berlalu terlebih dahulu dan akan bermulalah tahun Hijrah yang baru pula.

Oh, ini bermakna daku akan menambah satu lagi angka kepada angka yang sedia ada di Bulan Muharam nanti. Ini bermakna semakin dekat kepada ....................... Oh insafilah, ye..

Ramai kita yang sensitif dengan kalendar Masihi tetapi lupa serta tidak ambil pusing tarikh-tarikh di kalendar Hijriah. Nak buat macamana dah memang itu yang didedahkan sejak dari kecil lagi. Inilah juga amalan sekular yang diterapkan bermula dari kanak-kanak dan sekolah rendah lagi. Nak buek camano ,ek?

Oh, cakap fasal fahaman sekular ni, Mmmm..... ramai yang menganuti fahaman ni tanpa di sedari. Aduh! Kesian. Daku memang selalu kesian dengan mereka yang menganuti fahaman ini. Kurang faham. Dah tak faham tak nak belajar pulak.Maka terus meneruslah sesat jalan..... Dan kerana fahaman inilah juga daku cuba dikaitkan dengan golongan ...............
Kesian mereka ini ...... diri tengah sesat jalan tidak sedar dan tidak mahu mencari jalan pulang dan kita pulak yang salah.

* Saja-saje je.........




No comments: