Tuesday 11 November 2008

11-11-2009

Hari ini SPM bermula untuk 2009. Perang minda. Anakku dan anak-anak muridku semua " Selamat Berjuang " Semoga semua berjaya dengan cemerlang. Esok STPM bermula. Doa juga buat anak-anak yang akan berjuang mulai esok. ' Hidayanti ' ( kembar cikgu?.... bukan ....anak cikgu) All the best to you !



Hari ini juga merupakan 'Hari Bunga Popi' Kenapa? kena baca sejarah. Ramai dah lupa tarikh ini. Saya diingatkan semula apabila membaca "Tukar Tiub". Kat sini bunga popi mengingatkan kita dengan dadah, agaknya itulah sebabnya maka perayaan hari bunga popi ini sudah tidak lagi disambut di negara kita. Masa saya kecil dulu memang ada ketika dilihat ramai yang akan memakai lencana bunga popi ini di baju mereka. Kanak-kanak sekolah pun akan bangga menayangkan lencana bunga popi di dada mereka. Itu sejarah.

Apapun kita bersyukur hari ini dengan keamanan yang ada hasil perjuangan mereka yang berjuang. Semoga generasi hari ini akan terus mengekalkan keamanan yang ada dan terus mengingati perjuangan tokoh terdahulu. Jangan buta sejarah dan ditipu oleh sejarah yang telah ditokok -tambah.

No comments: