Saturday 9 July 2011

Tarikh ini

Hari ini 9 Julai . Hari ini dalam sejarah. Oohhh!! What a date.

I personally have my own sentimental value, thoughts, liking whatever not regarding this tarikh. Of courselah sebab it's my birthday. Mmmmm what a date isn't it.
Previous years....; it went on uneventful of course ( well, full of events only for those celebrating it)
But this year, Wow!! Everybody seems so curious.... It is so meaningful.....mmmmmm to me personally of course.

Well. I have my reasons. It marks my presence selama separuh abad di dunia ini dan oh, my friend kata" welcome to the club" Yeah!

Menariknya, tarikh ini tahun ini dah jadi tarikh keramat pula for the nation. Owwh! Of course, I teruja, people will be remembering this date forever.... with what is happening kat KL nun.... kempen "keBersihan" nampaknya..... tapi apasal pulak dah jadi negara polis???
Macam-macam lah pulak.

Well! People perlu think rationally. Make full use of the 'aqal given by God. I don't see any harm with the campaign but the way some people are looking at it makes it the other way round. Kepala perlu dibuka luas-luas, perlu keluar dari tempurung kaca itu. Memang kita boleh nampak suasana luas diluar tetapi kena ingat kita masih terbelenggu oleh dinding kaca dengan dunia di luar itu. Ohh.... please.... terbukalah, ini sudah 21st century bukan kurun 19 atau 20 lagi.

Jika di duniapun kerajaan china dan russia itu sudah berpecah-belah dan manusia sudah tidak boleh menerima fahaman buku merah itu, mana mungkin di negara tercinta ini. Janganlah cuba menipu sejarah. Tidak usahlah membodohkan jelata yang rata-rata sudah majoriti perpendidikan tinggi. tapi kalau yang sudah masuk pengajian tinggi juga tidak mampu berfikir, aduhhhh!!! aku berlepas dirilah.... kesiannnn itu sahaja yang mampu untuk dikatakan...

Mmmm..... apapun Alhamdulillah, Ya Allah kerana telah memberikan aku peluang untuk menghirup udara Mu sehingga hari ini, meminjamkan aku saat-saat dan waktu ini untuk membuat dan menambah amalan untuk dibawa sebagai bekalan.

"Ya Allah berikanku keredhaanMu kerana sesungguhnya tanpa keredhaanMu segala-galanya tidak ada makna."



9.7.2011: Tarikh yang akan diingati. Satu catatan sejarah negara.
He he he he......



No comments: