Saturday 18 December 2010

Rakyat didahulukan, kata Mat

Tertonton berita jam 4 tadi di TV1, ha..ha..ha kata Datuk Ahmad Maslan, 'rakyat sentiasa di dahulukan dan itulah yang selamanya kita lakukan dan akan terus kita lakukan......'

Nak tergelak dan tergelak. Belajar tinggi-tinggi sampai keluar negara, tapi tetap tak cerodik ( kata orang perak) Yang keluar dari mulut tak habis-habis pembohongan.Itu le kerjanya tak habis menipu dan terus menipu. Tak ada langsung rasa bersalah atas pembohongan, tak rasa takut langsung..... ( makcik2 felda boleh kot)

Apa yang rakyat didahulukan, dari segi kesejahteraan ke ?? Harga minyak yang asyik naik, lepas satu, satu. Yang pastinya membawa rantaian kesan kepada rakyat. Apa yang didahulukan?? Dahulukan kesusahan, itu betul.

Gelagat Datuk ni memang lawak, hari tu menoreh getah siap pakai boot wellington lagi, keluar paper,tv berhari-hari. Siap hari bulan merajuk pokok getah tu tak keluar getah lagi. Apa yang di pelajari semasa belajar dulu??Mmm.... masa di o'sea, jadi ahli kelab ........, itulah sebab tak mampu berfikir di luar kotak.

Teruskanlah menipu Mat, nanti kat akhirat berjawab le....



No comments: