Tuesday 27 January 2015

2015 : janji manis @ sebaliknya.

2015

Sudah masuk Gregorian 2015 dan sudah pon menghampiri sepurnama. Terlalu banyak sawang dah di blog ni. Hati memang nak aktif menulis alahai tetapi macam biasale ada je yang menghalang. Apapon masih belum terlambat nak ucap kat kawan-kawan di luar tu Selamat Tahun Baru Masihi 2015.

Mmmm... Ye ke pon selamat ye tak. Skeptikal sikit. Sebelum datang tahun baru ni pelbagai musibah melanda dan datangnya tahun baru pon suasana masih pilu.

Bagi kita itu sudah takdir dan perlu redho dengan ujian. Tentunya ujian itu dapat memantapkan iman kita. InsyaAllah.Bila kita diuji ,pastinya kita akan mengadu kepada Pencipta kita. Hanya kepadaNyalah tempat kita berserah dan bergantung harap.

Yours Truly juga menghadapi ujian dan hanya kepada Allah tempat mengadu. Apalah sangat ujian yang YT hadapi berbanding dengan ujian yang dihadapi oleh saudara kita di pantai timur. Namun badai ujian ini YT rasakan seolah-olah sejarah lalu yang kembali berulang. YT percaya bahawa  ujian itu juga petanda  yang Allah menyayangi hambaNya.

Tak gitu.

No comments: